F.A.Q

Ofte stilte spørsmål

1. Bestilling

Når pakken er sendt vil du få informasjon om dette på e-post eller SMS, som du registrerte ved din bestilling. Vi leverer pakken i postkassen eller på døren eller på postkontoret/Post i Butikk.

Du vil bli varslet via SMS eller e-post når pakken er levert. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar du også en SMS eller e-post, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

Du har ikke muligheten til å endre din ordre i Nettbutikken, etter at du har bekreftet den. Derimot kan vårt kundeservice kansellere ordren eller fjerne varer, så lenge den ikke er blitt behandlet på lageret. Kontakt oss her, så hjelper vi deg.

Vi gjør vårt beste for å sende ordre så raskt som mulig. Dette betyr at vi ikke alltid kan hjelpe deg med å fjerne eller gjøre endringer, selv om du skriver til oss rett etter bestilling. Har du spørsmål kontakt oss på hei@www.sittbedre.no

Dette er avhengig av om du allerede har en kundekonto hos oss. Klikk på “Logg inn”, og så “Glemt passord”. Der kan du så fylle ut e-postadressen du forsøkte å registrere deg med, så sender vi deg en lenke som du kan bruke til å oppdatere ditt passord.

Klikk på “Logg inn”, og så “Glemt passord” i Nettbutikken. Fyll dermed ut din registrerte e-post, så sender vi deg en lenke som du bruker for å skifte passord.

2. Betaling

Du får en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har registrert rett etter at kjøpet ditt har blitt godkjent.

I sjeldne tilfeller kan det likevel skje en reservering på din bankkonto selv om det oppstod en feil ved ordretilfellet. Denne slippes i så fall igjennom i løpet av 1-5 bankdager.

Du kan se tilbakebetalingen på din konto-oversikt/saldoutskrift innen 5 bankdager regnet fra og med dagen du fikk din returbekreftelse fra oss. Tilbakebetalingen blir alltid gjort til samme betalingskort som ble brukt ved kjøpet.

Finner du ikke spørsmålet ditt ta kontakt med oss på hei@sittbedre.no

Fakturaen skal betales etter avtalen som er opprettet med Klarna. Betalingsopplysningene for fakturaen finner du i e-posten du fikk fra Klarna da du gjennomførte kjøpet.

For mer informasjon om Klarnas vilkår klikk her.

Så snart vi har mottatt og registrert din retur meddeler vi Klarna om at de skal starte en tilbakebetaling til deg eller kreditere fakturaen. 

Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

  • Du er under 18 år
  • Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
  • Du har oppgitt feil personnummer
  • Du har nådd din maksimale kredittgrense

Ønsker du mer informasjon? Kontakt gjerne Klarna.

For andre spørsmål rundt dette kontakt oss her.

Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), som er en sikkerhetsprotokoll for sikker overføring av data over internett (og andre nettverk). SSL-protokollen oppretter en kryptert kanal mellom avsender og mottager, og krypteringen sikrer at ingen kan manipulere informasjonen som sendes mellom de to (Message Integrity). SSL-protokollen bruker digitale sertifikater for å kontrollere sender og/eller mottaker av dataoverføringen (Server Authentication).

Ja, det kan du! Du kan derimot ikke kombinere rabatter med andre rabatter, eller rabatter og allerede nedsatte varer.

Du finner gyldighetsdatoen for ditt gavekort enten i e-posten du fikk ved e-gavekort, eller på ditt fysiske gavekort. 

Ved å følge oss på sosiale medier som f eks. Facebook, Instagram og Snapchat så er du alltid først ute med å få rabatter. Vi anbefaler også at du melder deg på vårt nyhetsbrev i Nettbutikken, slik at du ikke går glipp av noe. 

3. Frakt

Det er gratis frakt på alle dine ordre.

Vi bruker BRING på alle våre forsendelser i Norge. 

Alle bestillinger blir sendt ut så raskt som mulig og leveres fra 2-6 dager. Husk at vi kun sender ut på vanlige hverdager. Helger og røde dager kan gjøre at pakken bruker lenger tid.

Vi jobber med å få til et system som gjør det lettere for deg å spore pakken. Ta kontakt med oss på mail for mer info hei@sittbedre.no

Pakken din er levert i en pose på døren eller i postkassen din, avhengig av hva slags type bolig og nabolag du bor i. Sjekk derfor at adressen du har oppgitt er riktig. Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg. Du vil da motta en SMS eller e-post med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.

Vi leverer pakken hjem til deg i postkassen eller trygt på døren, og sender deg en SMS når pakken er levert. Hvis vi ikkekan levere pakken kan den hentes ut på ditt nærmeste utleveringssted.

4. Retur

Det tar 2-6 dager fra du har levert returpakken til pakken kommer til oss og vi kan starte din tilbakebetaling. Du får returbekreftelse på mail så snart pakken har kommet til vårt returlager.

Sendt oss en mail til hei@sittbedre.no for å få en retur lapp som du kan sette på pakken.

Ja. Klarna sender en oppdatert faktura via mail etter at vi har mottatt og behandlet returen din. Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som for eksempel ekspresslevering og fakturaavgift. 

Ja, selvfølgelig! Du har samme returrett for alle varene som du handler hos oss. Husk at du betaler en retur avgift på 49,- som trekkes fra din tilbakebetaling.

Det tar 2-6 dager fra du har levert returpakken til pakken kommer til oss. Vi tilbakebetaler så fort vi har har mottatt din retur på vårt returlager.

  • Kortbetaling/Direktebetaling:
    Tilbakebetalingen skjer i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse) til samme konto som ble trukket ved kjøpet.
  • Klarna faktura/Klarna delbetaling:
    Når vi har mottatt din retur vil Klarna korrigere din faktura i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse).
  • Gavekort:
    Tilbakebetalingen skjer til samme gavekort som ble brukt ved kjøpet i løpet av 1-5 virkedager (etter mottatt returbekreftelse).

For at vi skal kunne tilbakebetale deg må din retur bli godkjent. Produktene skal returneres innen 14 dager. Produktene bør helst sendes tilbake i original stand. Ved returer tilbakebetales ikke avgifter som for eksempel fakturaavgift. 

Spørsmål rund dette kan rettes til hei@sittbedre.no

Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbruker lov. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi beskjed til Sitt Bedre innen 14 dager fra du, du eller et ombud ved deg, har mottatt den bestilte varen. Varen skal sendes i retur innen 14 dager regnet fra den datoen du gav beskjed til Sitt bedre om att du benyttet deg av din angrerett. Produktene skal sendes tilbake i like god stand som da du mottok den, i sin originalforpakning og med etiketter og lapper fremdeles festet til produktet. For mer informasjon om din angrerett, se våre allmenne vilkår som du finner her.

4. Komfy helsepute

Etter din bestilling er gjort på din Komfy helsepute kan du laste bruksanvisningen direkte ned i en PDF fil. Denne finner du også på min side under ordre.

Ja puten kan brukes ute, men er ikke vanntett. Vi jobber med å designe et regn trekk som gjør at puten kan brukes i all slags vær.

For tiden selger vi kun Komfy i svart. Vi har solgt den i blå, men da etterspørselen var større med svart gikk den ut av sortimentet. Ved økt etterspørsel vil vi lytte og levere.

Ja, alle kan bruke den uansett om du er barn, voksen eller gravid. Puten har gått gjennom kvalitets tester for å levere det den lover. 

5. Certipur-US Sertifisering

Når du kjøper produkter som inneholder sertifisert skum, kan du være trygg på at det fleksible polyuretan skummet på innsiden oppfyller CertiPUR-US ® standard krav for innhold, utslipp og holdbarhet, og har blitt analysert av uavhengige, akkrediterte test laboratorier.

De tekniske retningslinjene gir fullstendige detaljer om sertifisering prosessen og ble etablert med veiledning fra den globale skum industrien, og i samarbeid med ledelsen i industrien for madrasser og stoppede møbler. I tillegg ga et rådgivende panel av forskere, akademikere, miljøvernere og representanter for forbrukergrupper uvurderlige innspill i utviklingsprosessen.

Alle sertifiserte fleksible polyuretanskum blir testet og analysert to ganger det første året, og deretter re-sertifisert årlig. Det gjennomføres kontroller hele tiden av produsenter av skum slik at en er trygg på at helsen ivaretaes. 

Ozons tilstedeværelse er viktig i vår øvre atmosfære. Montreal-protokollen, vedtatt i 1987, ga mandat til at industrien skal eliminere ozonnedbrytende klorfluorkarboner (KFK) innen år 2000. Amerikanske småprodusenter var godt foran skjema når det gjaldt å overholde denne forskriften. Dessverre, i noen deler av verden, brukes fortsatt KFK til å produsere skum. CertiPUR-US-merket forbyr bruk av KFK eller andre ozonnedbrytende i skum fremstillingsprosessen.

Noen PBDE-er (polybromerte difenyletere) ble brukt i skum for å oppfylle visse statlige brennbarhets krav, men disse PBDE-ene ble effektivt forbudt i USA av Environmental Protection Agency (EPA) i 2005. Andre flammehemmere som er identifisert av Globally Harmonized System (GHS) som stoffer og som kan forårsake kreft, genetiske defekter, skade fruktbarhet eller ufødt barn (1A, 1B) kan ikke brukes i sertifisert skum. TDCPP eller TCEP («Tris») er blant disse FR-ene. 

Selv om det ikke er vanlige komponenter i skum kjemi, har tungmetaller i mat (kvikksølv i fisk) og i hjemmet (bly maling i barneleker) gjort hele tungmetall familien til et problemområde. CertiPUR-US laboratorietester tester materiale til molekylær analyse som er i stand til å oppdage spor av tungmetall innhold. CertiPUR-US verifiserer at registrerte skum er laget uten kvikksølv, bly og andre tungmetaller.

Som tungmetaller har formaldehyd aldri vært brukt som råstoff i skum. Formaldehyd har blitt merket som en årsak til dårlig innendørs luftkvalitet. Fraværet av formaldehyd i skum er verifisert i CertiPUR-US-sertifisert skum ved en utslippstest i et lite kammer.

Ftalater brukes hovedsakelig som et mykgjøringsmiddel. Consumer Product Safety Improvement Act (2009) eliminerte bruken av åtte spesifikke ftalater for bruk i barneleker og barnepass. CertiPUR-US går et skritt videre ved å kreve detaljert laboratorie analyse av skum ekstraksjon og forbyr bruk av ftalater.

Flyktige organiske forbindelser (VOC) er en viktig komponent i luftforurensning. VOC-utslipp fra husholdningsprodukter er også en bekymring for innendørs luftkvalitet. CertiPUR-US-sertifiserte skum er testet ved hjelp av en liten kammer test av International Organization for Standardization (ISO).* I testen kondisjoneres skum prøver i 72 timer, hvor utslipp av de totale organiske forbindelser måles. Resultatene av denne testen bekrefter at CertiPUR-US-kompatibelt skum har lave utslipp for innendørs luftkvalitet (mindre enn 0,5 deler per million).

Nei, det er ikke glassfiber i sertifisert minneskum.

Våre produkter går gjennom sertifiserings prosedyren hver sjette måned det første året og deretter en årlig sjekk for å opprettholde sertifiseringen.

 

Ja, så lenge skummet vårt oppfyller de strenge sertifiserings- og pågående krav til re-sertifisering, kan det bære med seg Certipur US sertifiseringen.
Med mindre du snakker om veldig rent rustfritt stål, er det få ting på denne planeten som ikke «sluker gass» til en viss grad, inkludert din egen kropp! Når du kjøper CertiPUR-US produkter, kan du være trygg på at det fleksible polyuretan skummet inni har blitt grundig testet av et akkreditert laboratorium for å oppfylle spesifikke kriterier for innhold og innendørs utslipp.

Fant du ikke det du lurte på?

Handlekurv